Zaw贸d mentora wymaga od nas r贸偶norakiej wiedzy i orientacji w tym, co dotyczy mentoringu, rozwoju i samokszta艂cenia. Dzi艣 raport dotycz膮cy umiej臋tno艣ci przysz艂o艣ci. Warto si臋 z nim zapozna膰.
Z pocz膮tkiem roku na wielu portalach i wielu r贸偶nych publikacjach mo偶na znale藕膰 raporty o trendach w rozwoju pracownik贸w na nadchodz膮cy rok. W tym roku ciekawy jest ten dost臋pny na Coursera, gdzie osobno zbadano umiej臋tno艣ci digitalne i te tzw. mi臋kkie. Co wi臋cej, w raporcie podkre艣lono, 偶e te “mi臋kkie” w znacznym stopniu u艂atwi臋 nauk臋 i wdra偶anie tych cyfrowych. W艣r贸d tych coraz bardziej zyskuj膮cych na znaczeniu znalaz艂y si臋 mi臋dzy innymi: wsp贸艂praca, komunikacja, zarzadzanie zmian膮, zarzadzanie lud藕mi i planowanie. Z tej perspektywy, mentoring jako forma wsparcia pracownik贸w (a w konsekwencji ca艂ej organizacji), wydaje si臋 by膰 bardzo kompletnym i efektywnym narz臋dziem. Przedmiotem procesu mentoringowego cz臋sto jest wzmacnianie w艂a艣nie tych kompetencji, poniewa偶 ich brak w znacznym stopniu obni偶a efektywno艣膰 realizacji biznesowych zada艅. Co wi臋cej , sam spos贸b pracy mentora stwarza wyj膮tkow膮 przestrze艅 edukacyjn膮, w kt贸rej nasz mentee ( klient mentoringu) uczy si臋 艣wiadomego wykorzystania oraz adaptacji
cudzej wiedzy do swoich unikalnych potrzeb. Szybko艣膰 i cz臋stotliwo艣膰 zmian jakich do艣wiadczamy zmusza nas do ci膮g艂ego uczenia si臋. Mentoring
jest zatem 艣wietn膮 metod膮 na podnoszenie umiej臋tno艣ci uczenia si臋 jako osobnej kompetencji niezb臋dnej w rozwoju zawodowym.
Link do raportu: https://pages.coursera-for-business.org/rs/748-MIV-116/images/eBook-Job-Skills-of-2023.pdf