Szkoła Mentorów Oświaty (SMO)

Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zaprasza na kolejną edycję Szkoły Mentorów Oświaty dedykowaną dyrektorom i nauczycielom placówek szkolnych od poziomu szkoły podstawowej do średniej, także dla dydaktyków przygotowujących do pracy w zawodzie nauczyciela.  Dotyczasowe edycje zakończyły się sukcesem, czego dowodem są wysokie oceny uczestników oraz otrzymane rekomendacje.

 

SzkoÅ‚a Mentorów OÅ›wiaty to szeÅ›ciodniowe szkolenie – 48 godzin podczas trzech 2-dniowych zjazdów. Program SzkoÅ‚y opracowaÅ‚ Zespół Merytoryczny Stowarzyszenia skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z praktyków oÅ›wiaty: dyrektorów szkół oraz nauczycieli dyplomowanych, jednoczeÅ›nie posiadajÄ…cych praktyczne doÅ›wiadczenia biznesowe.

 


Zakres merytoryczny Szkoły:

 

 

  • Mentoring jako forma rozwoju – czym różni siÄ™ od szkoleÅ„ i coachingu
  • Cele i zaÅ‚ożenia mentoringu
  • Przygotowanie procesu mentoringowego: czÄ™stotliwość spotkaÅ„, treÅ›ci, plan pracy, narzÄ™dzia i metody rozwojowe
  • Tworzenie par Mentor – Mentee – zasady skutecznoÅ›ci
  • Rola dyrektora i rola nauczyciela we wdrażaniu mentoringu w szkole
  • KorzyÅ›ci z programu mentoringowego w szkole dla wszystkich podmiotów: dyrekcji szkoÅ‚y, nauczycieli (Mentorów i Mentee), rodziców, uczniów
  • Mentor myÅ›li systemowo – czyli o holistycznym podejÅ›ciu do mentee
  • Diagnozowanie potrzeb i przyczyn
  • NarzÄ™dzia wspierajÄ…ce prowadzenie mentoriali
  • Monitorowanie i zakłócenia w procesie mentoringowym
  • Nowy nauczyciel w szkole, nowy pracownik – skuteczne wdrażanie
  • Relacje z rodzicami
  • Funkcjonowanie w grupie pracowniczej: budowanie relacji w grupie
  • Mentor jako przewodnikspoÅ‚eczny-oczekiwania ze strony grupy
  • Nauczyciel i wychowawca jako mentor na “wyjeździe” (wycieczki szkolne, zielona szkoÅ‚a)
  • Imprezy szkolne, akademie, projekty edukacyjne – rola mentora
  • Cechy dobrego Mentora
  • Motywacja do bycia Mentorem
  • Budowanie autorytetu Mentora
  • Etyka w pracy Mentora
  • Plan osobistego rozwoju każdego uczestnika SzkoÅ‚y Mentorów OÅ›wiaty


Korzyści z udziału w Szkole Mentorów Oświaty:

 

 

Absolwenci Szkoły będą mieć możliwość dogłębnego poznania i przećwiczenia wciąż coraz bardziej popularnej formy rozwoju, jaką jest mentoring.  Dla dyrektorów szkół udział w SMO stwarza możliwość świadomego wdrażania do zawodu nauczycieli mniej doświadczonych, dla nauczycieli uczestniczących w naszej Szkole – to okazja do poznania swojego potencjału w kontekście prowadzenia nauczycieli mniej doświadczonych, indywidualnej pracy z nimi i docelowo budowania w swoim środowisku statusu mentora.

 

Zajęcia prowadzone są maksymalnie praktycznie przez doświadczonych trenerów (w większości z Certyfikatem Trenera Międzynarodowego) mających jednak do czynienia ze specyfiką polskiej edukacji publicznej i prywatnej na wszystkich poziomach.

 

MiÅ‚o nam jest pochwalić siÄ™ przebiegiem dotychczasowych  edycji SMO. Dyrektorzy i nauczyciele krakowskich szkół, którzy w niej uczestniczyli wyrazili bardzo duże zadowolenie z wysokiego poziomu SzkoÅ‚y Mentorów OÅ›wiaty – zarówno programu, jak i pracy naszych trenerów. OdzwierciedliÅ‚o siÄ™ to w ocenach ewaluacyjnych i otrzymanych przez nas referencjach. W ocenie wszystkich uczestników Å›rednia prowadzonych warsztatów wyniosÅ‚a w skali od 1 do 5 wyniosÅ‚a:  4.93 (ocena warsztatów) oraz  4.98 (ocena trenerów).

 

KONTAKT: 

KOORDYNATOR  SMO

dr Piotr WiroÅ„ski – tel: 602 47 58 17
piotr.wironski@promentor.pl

Terminy i miejsca SzkoÅ‚y Mentorów OÅ›wiaty:  

Najbliższe terminy zjazdów w Krakowie to:

 

chwilowo brak nowych terminów

8-16

ILOŚĆ  UCZESTNIKÓW

Opinie po pierwszej edycji SMO

kliknij aby powiększyć