Szko艂a Mentor贸w O艣wiaty ju偶 po raz IV zaprasza nauczycieli, dyrektor贸w i wychowawc贸w na zaj臋cia w ramach autorskiego projektu Stowarzyszenia Mentor贸w Promentor. Po sukcesach trzech poprzednich edycji i ogromnym zainteresowaniu jakie towarzyszy udzia艂owi w naszych warsztatach, z kolejn膮 edycj膮 ruszamy ju偶 23 wrze艣nia.
DO KOGO KIERUJEMY TEN PROJEKT?
Szko艂a Mentor贸w O艣wiaty (SMO) to projekt skierowany do do艣wiadczonych nauczycieli i pedagog贸w chc膮cych czerpa膰 satysfakcj臋 z dzielenia si臋 swoim do艣wiadczeniem 偶yciowym i zawodowym z nauczycielami b臋d膮cymi na pocz膮tku swojej drogi zawodowej. Ale nie tylko 鈥 r贸wnie偶 do dyrektor贸w szk贸艂, kt贸rzy maj膮 mo偶liwo艣膰 wdra偶ania mentoringu w swojej szkole lub plac贸wce o艣wiatowej.
CZEGO NAUCZYSZ SI臉 W TEJ SZKOLE?
Po pierwsze mo偶na uzyska膰 wiedz臋, jak 艣wiadomie i w spos贸b zorganizowany prowadzi膰 innych na ich drodze rozwoju w pracy nauczyciela. Po drugie jak zaprojektowa膰 ca艂y proces mentoringowy oraz wsp贸艂pracy z mentee. Po trzecie, Szko艂a Mentor贸w O艣wiaty uczy jakich u偶y膰 narz臋dzi i jak poprowadzi膰 naszego 鈥瀠cznia鈥 (mentee) 艣cie偶k膮 osobistego i zawodowego rozwoju. Dowiemy si臋 r贸wnie偶 w jaki spos贸b mentor mo偶e skorzysta膰 z wiedzy i do艣wiadczenia mentee. A na tym przecie偶 polega nowoczesny mentoring, rozumiany jako wsp贸lna wymiana wiedzy i do艣wiadczenia.
JAKI JEST PROGRAM?
Program Szko艂y opracowa艂 Zesp贸艂 Merytoryczny Stowarzyszenia sk艂adaj膮cy si臋 z praktyk贸w o艣wiaty: dyrektor贸w szk贸艂 oraz nauczycieli dyplomowanych, jednocze艣nie posiadaj膮cych praktyczne do艣wiadczenia biznesowe. Szko艂a Mentor贸w O艣wiaty to: 6 dni szkoleniowych czyli 48 godzin podczas trzech 2-dniowych zjazd贸w.
ZAKRES MERYTORYCZNY:
- Mentoring jako forma rozwoju 鈥 czym r贸偶ni si臋 od szkole艅 i coachingu
- Cele i za艂o偶enia mentoringu
- Przygotowanie procesu mentoringowego: cz臋stotliwo艣膰 spotka艅, tre艣ci, plan pracy, narz臋dzia i metody rozwojowe
- Tworzenie par Mentor 鈥 Mentee 鈥 zasady skuteczno艣ci
- Rola dyrektora i rola nauczyciela we wdra偶aniu mentoringu w szkole
- Korzy艣ci z programu mentoringowego w szkole dla wszystkich podmiot贸w: dyrekcji szko艂y, nauczycieli (Mentor贸w i Mentee), rodzic贸w, uczni贸w
- Mentor my艣li systemowo 鈥 czyli o holistycznym podej艣ciu do mentee
- Diagnozowanie potrzeb i przyczyn
- Narz臋dzia wspieraj膮ce prowadzenie mentoriali
- Monitorowanie i zak艂贸cenia w procesie mentoringowym
- Nowy nauczyciel w szkole, nowy pracownik 鈥 skuteczne wdra偶anie
- Relacje z rodzicami
- Funkcjonowanie w grupie pracowniczej: budowanie relacji w grupie
- Mentor jako przewodnikspo艂eczny-oczekiwania ze strony grupy
- Nauczyciel i wychowawca jako mentor na 鈥瀢yje藕dzie鈥 (wycieczki szkolne, zielona szko艂a)
- Imprezy szkolne, akademie, projekty edukacyjne 鈥 rola mentora
- Cechy dobrego Mentora
- Motywacja do bycia Mentorem
- Budowanie autorytetu Mentora
- Etyka w pracy Mentora
- Plan osobistego rozwoju ka偶dego uczestnika Szko艂y Mentor贸w O艣wiaty
KORZY艢CI DLA UCZESTNIKA
Absolwenci Szko艂y b臋d膮 mie膰 mo偶liwo艣膰 dog艂臋bnego poznania i prze膰wiczenia wci膮偶 coraz bardziej popularnej formy rozwoju, jak膮 jest mentoring.
Dla dyrektor贸w szk贸艂 udzia艂 w SMO stwarza mo偶liwo艣膰 艣wiadomego wdra偶ania do zawodu nauczycieli mniej do艣wiadczonych.
Dla nauczycieli 鈥 to okazja do poznania swojego potencja艂u w kontek艣cie prowadzenia nauczycieli mniej do艣wiadczonych, indywidualnej pracy z nimi i docelowo budowania w swoim 艣rodowisku statusu mentora.
DLACZEGO WARTO?
Zaj臋cia prowadzone s膮 przez do艣wiadczonych trener贸w (w wi臋kszo艣ci z Certyfikatem Trenera Mi臋dzynarodowego) maj膮cych jednak do czynienia ze specyfik膮 polskiej edukacji publicznej i prywatnej na wszystkich poziomach.
Dotyczasowe trzy edycje zako艅czy艂y si臋 sukcesem, czego dowodem s膮 wysokie oceny uczestnik贸w oraz otrzymane rekomendacje, kt贸re znajdziesz na naszej stronie w zak艂adce “Projekty”.
KONTAKT:
KOORDYNATOR SMO
dr Piotr Wiro艅ski 鈥 tel: 602 47 58 17
piotr.wironski@promentor.pl