W jaki sposób mentoring rozwijający się w Polsce wciąż bardziej jako forma pracy indywidualnej, może być przydatny w szkole? Jak wspierać młodych nauczycieli i prowadzić na właściwą drogę rozwoju zawodowego? Jak samemu jako mentor budować swoją ścieżkę kariery zawodowej? O tym między innymi dyskutować będą goście i uczestnicy III Konferencji pt: „Mentoring w szkole – perspektywy rozwoju”, która odbędzie się w środę, 27 marca 2019, w Urzędzie Miasta Krakowa, przy pl. Wszystkich Świętych 3/4. 

Udział w konferencji jest bezpłatny a wydarzeniu partneruje Miasto Kraków.

 

CO JEST CELEM KONFERENCJI?

Konferencja jest kontynuacją tematu mentoringu w funkcjonowaniu placówek oświatowych, który to temat poruszyliśmy na I i II Konferencji w latach ubiegłych. Naszym celem jest dalsze prezentowanie Państwu, jak mentoring może być przydatny w szkole i dlaczego warto wdrażać w placówkach oświatowych procesy mentoringowe – wyjaśnia Piotr Wiroński v-ce prezes Stowarzyszenia PROMENTOR. 

Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR zajmuje się  mentoringiem od roku 2013, ale członkowie Stowarzyszenia to wieloletni mentorzy, którzy na swojej drodze zawodowej napotykali mniej doświadczonych i mieli satysfakcję z pomocy w poprowadzeniu ich kariery czy rozwoju osobistego. Bo na tym właśnie polega mentoring. To praca bardziej doświadczonych, którzy chcą dzielić się swoja wiedzą praktyczną z mniej doświadczonymi, którzy dzięki mentorom łatwiej opanowują swoje zadania lub przechodzą drogę swojego rozwoju.

JAK TO SIĘ SPRAWDZA W KRAKOWSKICH SZKOŁACH?

Szkoła Podstawowa nr 12 jako pierwsza krakowska placówka (a może i pierwsza w Polsce) świadomie wdraża procesy mentoringowe w gronie pedagogicznym. Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR, wspiera ten proces we współpracy ze Szkołą. Wiemy też, że inni dyrektorzy – uczestnicy Konferencji poświęconych mentoringowi oraz Szkole Mentorów Oświaty – sukcesywnie wykorzystują już narzędzia mentoringowe w swojej pracy dydaktycznej – mówi v-ce prezes Piotr Wiroński, Jak zatem wdrażać mentoring i kto może mieć z niego korzyści – to właśnie chcemy Państwu pokazać podczas naszej Konferencji.

GDZIE I KIEDY?

III Konferencja „Mentoring w szkole – perspektywy rozwoju” odbędzie się 
27. marca 2019 r., w godz. 11.00 – 14.30

organizowana przez Stowarzyszenie Mentorów PROMENTOR we współpracy z:
• Zespołem Szkół Budowlanych Przyzakładowych Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego “Chemobudowa-Kraków” S.A.
• Centrum Młodzieży im. dr. Henryka Jordana w Krakowie
• Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną nr 4 w Krakowie

Miejsce Konferencji: Urząd Miasta Krakowa,

pl. Wszystkich Świętych 3/4, sala Portretowa

PROGRAM KONFERENCJI:

11.00 –  11.10   Otwarcie Konferencji i powitanie Gości – Beata Głuch – Dyrektor szkoły ZSB „Chemobudowa-Kraków S.A,
Paweł Rybak pedagog ZSB Chemobudowa-Kraków S.A., członek Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR
11.10 – 11.40 – dr Anna Okońska-Walkowicz, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa
ds. Polityki Senioralnej „Mentoring w polityce senioralnej Krakowa”
11.40 – 12.20 – dr Piotr Wiroński, Wiceprezes Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR „Potrzeba i korzyści mentoringu w      realiach szkolnych”
12.20 – 12.45 – Magdalena Mazur, Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie
„Świadome wdrażanie mentoringu w placówce oświatowej”
12.45 – 13.00 – przerwa
13.00 – 13.30 – dr hab. inż. Emilia Wołowiec-Korecka, prof. nadzw., Politechnika Łódzka „Kształcenie i rozwój kadr naukowo-  dydaktycznych poprzez mentoring”
13.30 – 14.00 – Katarzyna Hnat, nauczyciel, dziennikarz, trener Szkoły Mentorów Oświaty: „Jak zdobyć narzędzia do                prowadzenia procesów mentoringowych?”
14.00 – 14.30 – dyskusja

Zapisy do 20.03.2019r. na adres mailowy biuro@promentor.pl.
ZAPRASZAMY!!!

Więcej informacji również tutaj.

 

Katarzyna Hnat