MENTORING POTRZEBNY W O艢WIACIE. Za nami III Konerencja dla nauczycieli o mentoringu.

utworzone przez kwi 15, 2019Aktualno艣ci0 komentarzy

KONFERENCJA DLA NAUCZYCIELI

Dyrektorzy, nauczyciele, pedagodzy i edukatorzy z kilkudziesi臋ciu krakowskich szk贸艂 wzi臋li udzia艂 w III edycji Konferencji dla nauczycieli “Mentoring w szkole 鈥 perspektywy rozwoju.  Wydarzenie odby艂o si臋 27 marca 2019 w Krakowie, po raz pierwszy partnerem wydarzenia by艂o Miasto Krak贸w, a konferencja odby艂a si臋 w Sali Portretowej Urz臋du Miasta Krakowa.

G艂贸wnym celem konferencji by艂a kontynuacja promowania dzia艂a艅 mentoringowych i pokazywanie jak mentoring mo偶e by膰 wdra偶any w szko艂ach oraz jakie daje efekty i korzy艣ci zar贸wno dla szko艂y dyrektor贸w i nauczycieli jak te偶 uczni贸w a po艣rednio r贸wnie偶 dla rodzic贸w 鈥 m贸wi v-ce prezes Stowarzyszenia Mentor贸w PROMENTOR dr Piotr Wiro艅ski. Warto doda膰, 偶e dzi臋ki temu, i偶 konferencja odby艂a si臋 w partnerstwie z Miastem Krak贸w, udzia艂 w niej wzi臋艂o wielu dyrektor贸w szk贸艂, ale tak偶e nauczycieli czy pedagog贸w do kt贸rych takie dzia艂ania kierujemy 鈥 doda艂 Piotr Wiro艅ski, kt贸ry rozpocz膮艂 konferencj臋 wyst膮pieniem na temat: 鈥濸otrzeba i korzy艣ci mentoringu w realiach szkolnych鈥.

Jedn膮 z prelegentek konferencji a zarazem go艣ciem specjalnym by艂a dr Anna Oko艅ska – Walkowicz, pe艂nomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds polityki senioralnej. Podczas konferencji wys艂uchali艣my wyst膮pienia pt.: 鈥濵entoring w polityce senioralnej Krakowa鈥.

Mentoring to jest pewnie styl bycia cz艂owieka z cz艂owiekiem, wobec tego upowszechnianie idei mentoringu dla kszta艂towania miejskich przestrzeni jest powa偶nym wyzwaniem 鈥 powiedzia艂a nam w rozmowie dr Anna Oko艅ska 鈥 Walkowicz. Z punktu widzenia edukacji mentoring to jest pewien spos贸b towarzyszenia w rozwoju jednej osobie, a to jest jednocze艣nie inspiracj膮 do rozwoju tej drugiej osoby czyli mentora. Czyli nadaje si臋 tej personalistycznej definicji wychowania jakby takie nowe znaczenie 鈥 w艂a艣nie mentoring, bo on jest troch臋 narz臋dziem, troch臋 technik膮, a troch臋 stylem bycia.

Jak to wygl膮da z punktu widzenia uczelni wy偶szych, przedstawi艂a dr hab. in偶. Emilia Wo艂owiec-Korecka, prof. nadzw. Politechniki 艁贸dzkiej: Z perspektywy uczelni wy偶szych w Polsce mentoring intuicyjnie istnieje od 1945 roku, bowiem ka偶da funkcja promotora i opiekuna naukowego prac magisterskich czy doktorskich to w sumie jest mentoring. To czego brakuje systemowo w tych dzia艂aniach to pewnych formalnych zasad prowadzenia tego procesu, formalnych narz臋dzi oraz pewnego usystematyzowania prowadzonego mentoringu 鈥 podkre艣li艂a prof. Emilia Wo艂owiec -Korecka. Podczas konferencji wyst膮pi艂a z prezentacj膮 na temat: 鈥濳szta艂cenie i rozw贸j kadr  naukowo –  dydaktycznych poprzez mentoring鈥.

W艣r贸d prelegent贸w konferencji wyst膮pili r贸wnie偶: Magdalena Mazur, Dyrektor Szko艂y Podstawowej z Oddzia艂ami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie z prezentacj膮 pt.: 鈥炁歸iadome wdra偶anie mentoringu w plac贸wce o艣wiatowej鈥 oraz Katarzyna Hnat 鈥 nauczyciel, dziennikarz, trener Szko艂y Mentor贸w O艣wiaty z wyst膮pieniem pt: : 鈥濲ak zdoby膰 narz臋dzia do prowadzenia proces贸w mentoringowych鈥

Uczestnicy konferencji mieli te偶 okazj臋 porozmawia膰, zada膰 pytania prelegentom, wymieni膰 si臋 do艣wiadczeniami oraz przemy艣leniami.

Dzi臋kujemy wszystkim uczestnikom za udzia艂 w konferencji i zapraszamy na kolejne edycje konferencji jak te偶 do udzia艂u w innych projektach Stowarzyszenia PROMENTOR.

Pos艂uchaj te偶 wypowiedzi prelegent贸w i organizator贸w konferencji i dowiedz si臋 czym jest Szko艂a Mentor贸w O艣wiaty PROMENTOR.https://soundcloud.com/promentor/konferencja-dla-nauczycieli-27marca

admin

admin