CZYM JESTMENTORING

  • Mentoring to partnerska relacja między mentorem/mistrzem a mentee, polegająca na tym, że mentee wspierany przez mentora – jego wiedzę, doświadczenie i osobowość – poznaje i rozwija siebie, definiując i realizując własne cele i wizję własnej osoby w obszarze zawodowym i/lub osobistym.

  • Rola mentora:

    • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, zaangażowanie umysłu i serca w rozwój mentee, pokora by słuchać i odwaga by mówić nawet rzeczy niewygodne

    • Kształtowanie świadomości mentee, niezbędnej do dokonywania przez niego właściwych wyborów, celów i sposobu ich realizacji, w oparciu o łączące ich wartości.

    • Tworzenie przez mentora relacji, która pozwoli mentee dokonać zmian w jego własnym życiu

  • Rola mentee:

    • Chęć i gotowość korzystania z pomocy mentora jako osoby kompetentnej, cieszącej się zaufaniem (dyskrecja), uważnej, skoncentrowanej na uczniui jego potrzebach.

    • Stawianie sobie celów i osiąganie ich dzięki pracy własnej wspieranej indywidualną wielokierunkową współpracą z mentorem i korzystaniem z jego zasobów.

RELACJA MENTORSKA

  • To relacja, która umożliwia mentee poznanie własnego potencjału i jego rozwijanie dzięki pracy nad sobą

  • Relacja ta opiera się na:

    • spójnym systemie wartości,

    • wzajemnej akceptacji,

    • gotowości do wzajemnego wpływania na siebie,

    • zaufaniu, szczerości i otwartości.

KIM JEST MENTOR

  • Mentor to przewodnik, doradca, który w relacji mentor – mentee inspiruje i wspiera mentee w rozwoju kompetencji zawodowych i w rozwoju osobistym.

  • Mentor dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem współpracując z mentee w ramach relacji opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu.

CEL MENTORINGU

  • Osiągniecie celów stawianych sobie przez mentee poprzez odkrywanie istniejącego w nim potencjału oraz świadomości rozwoju, a także dzięki radom mentora i różnorodnemu wsparciu z jego strony

CZYNNIKI SUKCESU MENTORINGU

  • Właściwa osoba mentora:

    • doświadczony życiowo i zawodowo,

    • świadomy swoich zasobów i ograniczeń,

    • umiejący prowadzić procesu mentoringu,

    • mający sieć kontaktów i dostęp do źródeł wiedzy.

  • Ciągła praca mentee nad sobą:

    • chęć i gotowość zmieniania się,

    • dojrzałość do roli mentee – chęć rozwijania się i posiadania mentora,

    • szczere wysiłki i determinacja do osiągnięcia celów,

    • samopoznanie i krytyczna samoocena,

    • chęć krytycznego i twórczego korzystania z doświadczeń i osoby mentora.

Marcin Krukar
Członek Stowarzyszenia at Promentor
Trener biznesu – praktyk, z 10 – letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, mający na koncie ponad 6000 godzin pracy z różnorodnymi klientami, doradca i konsultant biznesowy (ponad 1 600 godzin). Zawodowo właściciel firmy szkoleniowej NERAIDA – Szkolenia z Pasją, wiceprezes Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR, członek Stowarzyszenia Trenerów i Konsultantów Zarządzania MATRIK, wykładowca uniwersytecki.